KvS-kongress2024.jpg

Förbundsordförande Katharina von Sydow inledde med ett peppande tal: ”Vi är den kraft som påverkar villkoren för svensk polis, vi är förbundet med klackar och kängor på stationer och gator, vi bär våra förtroendeuppdrag med blicken framåt. Vi är poliser för poliser!”

studenter-kongress-2024.jpg

Maja Paulsson och Oscar Lindskog från styrelsen för polisstudenterna i Borås.

hector-kongress2024.jpg

Utvecklingen går så fort – därför är anpassningsbar nyckelordet för att utveckla Polismyndigheten. Vi måste tåla förändring. Vi måste vara snabbare för att möta brottslighetens utveckling. Ett av budskapen från biträdande rikspolischef Stefan Hector.

Von-essen-kongress2024.jpg

Charlotte von Essen, säkerhetspolischef, om att vi står i ett läge som kan förändras ganska fort. Hon betonade att vi måste arbeta tillsammans för att våra verksamheter ska fungera även i ett försämrat läge. Vi behöver göra det med Polismyndigheten, andra myndigheter och med Polisförbundet och andra fackförbund.

kongress-2024-tematorg.jpg

Ombud från hela landet (i fokus: Åsa Bergman, region Öst) jobbar för att du som polis ska få de bästa förutsättningarna att göra ett bra jobb.

strömmer-kongress2024.jpg

En länk mellan medlemmar, polisledning och politiken. Ett kortare avstånd mellan fält och politiskt beslutsfattande. Ni, Polisförbundet, bidrar till det och det gör politiken bättre. Det betonade justitieminister Gunnar Strömmer.

tematorg2-kongress2024.jpg

Andreas Nelin och Elin Wigermo är ombud från region Väst.

Alla bilder på denna sida är tagna av Stefan Tell.