Christofer är heltidsfacklig som ordförande i Stockholm Nord. I grunden har han en jourtjänst som förundersökningsledare. Mycket att göra på jobbet har varit en av anledningarna till att han inte tagit tag i sina försäkringar på länge.

–  Jag visste att jag låg för högt och skulle egentligen ha bytt i somras, men hade ingen ork utan lät det vara.

Men Christofer släppte det inte helt, speciellt inte när han fick höra positiva omdömen om Polisförbundet Försäkring från kollegor. Han kontaktade försäkringskontoret och trots att försäkringarna var bundna, så kunde han byta. En övergång sker automatiskt när bindningstiden går ut.

– I runda slängar kommer jag att spara 6 500 kronor på att byta hus- och bilförsäkring. Det känns såklart jättepositivt. Kommunikationen har varit tydlig och ärlig och jag känner ett förtroende att det är via Polisförbundet!

Just nu pågår en kampanj som innebär att du får 20 procent rabatt på sakförsäkringar fram till den 31 december.

– Jag rekommenderar alla att ta kontakt för rådgivning, även långt i förväg för det är skönt att ha det fixat. Och passa på nu, när du får rabatten, säger Christofer.

Foto: Stefan Tell

Om erbjudandet på sakförsäkringar

• Du som är medlem får 20 procents rabatt när du nytecknar någon av våra sakförsäkringar (hem, bil m m).
  • Erbjudandet gäller till och med den 31 december 2024.
  • Läs mer om Polisförbundet Försäkring

Fler medlemserbjudanden